Jorg Snoeck

Recente artikelen:

Portret van Jorg Snoeck, oprichter van RetailDetail
De coronacrisis bewijst dat we volop in een mondiaal risicolandschap zitten. Toch mondt die complexiteit vooral uit in polarisering, waar bubbels vol...
Retail Summer School
De zomer is de perfecte periode om de geesten scherp te stellen en weer vooruit te denken. Ga deze zomer 'back to school' met de Retail Summer School...
Stefan Van Rompaey en Erik Van Heuven - The Future of Department Stores
Met het getouwtrek rond Hema en de zware herstructurering die Galeria Karstadt Kaufhof boven het hoofd hangt, bevinden warenhuizen zich in het oog...
Dat grote luxemerken naar slechts twee collecties overschakelen, zal niet zozeer leiden tot meer duurzaamheid als wel tot een machtsgreep door...
Oproep Torfs en JBC: “Zet vrijdag zorgverleners in de bloemetjes”
Retailers Torfs en JBC roepen vrijdag 15 mei uit tot ‘Dag voor de Zorg’, een dag waarop ze zorgverleners in de bloemetjes willen zetten. Ze roepen...
RetailDetail lanceert digitaal magazine
Voortaan ontvangen lezers elke zaterdagochtend gratis het gloednieuwe, digitale RetailDetail Magazine in hun mailbox: een mooie uitgave die lezers...
Opinie: Russische roulette in de winkelstraat
De overheid blijft verwarring zaaien, de banken lijken niet happig om winkeliers de broodnodige overbruggingskredieten te geven en de vakbonden...
RetailDetail lanceert nu ook Franstalige versie “webshopsvanbijons.be”
De lancering van de website webshopsvanbijons.be, die alle lokale webwinkels op één plek bundelt, is door de retailsector enthousiast onthaald:...
Opinie: “Heropen de winkels, voor corona ze definitief sluit”
De retailsector heeft dringend nood aan een doordacht heropeningsplan, zegt Jorg Snoeck van RetailDetail. De verwarrende communicatie en...
Non-food retailers vragen dringende invoering ‘click & collect’
Het water staat non-food retailers aan de lippen nu ze wellicht nog weken dicht moeten blijven, en e-commerce compenseert het omzetverlies niet....

5 jaar geleden begonnen vanop mijn keukentafel, vandaag hopen wij een helpende hand te kunnen aanreiken in een radicaal veranderende sector. Als retailer moet je je vandaag op drie cruciale zaken kunnen concentreren : slim gebruik van omnichannel, beleving voor de klant en je relatie met die klant. De bewegingen op de markt gaan echter zodanig snel dat het voor onze klant , de lezer haast onbegonnen werk is om op zijn eentje door de bomen het bos nog te zien.