RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Blokker ziet af van overname Hema

icon
Algemeen27 juli, 2020

Mirage Retail Group, de holding boven Blokker, is niet langer kandidaat om warenhuisketen Hema over te nemen. Intussen dient zich wel een burgerinitiatief aan, dat zich aansluit bij een andere bieder.

 

“Veel succes gewenst”

“We wensen de medewerkers van Hema veel succes bij het vinden van een nieuwe eigenaar waarmee zij verder kunnen bouwen aan de toekomst van dit mooie Hollandse merk“, verklaart het bedrijf van ondernemer Michiel Witteveen aan de Nederlandse krant AD. Half juni had Blokker nochtans al bevestigd dat het een formeel bod uitbracht op de warenhuisketen: “We willen tot een akkoord komen om de schuldenberg te verminderen. Het is de bedoeling dat iedereen inlevert en dan zijn we ook bereid om zelf geld in te brengen om van Hema weer een gezond bedrijf te maken“, verklaarde Witteveen toen aan de Financiële Telegraaf.

 

Dat nieuws werd door enkele waarnemers positief onthaald. Onder andere retailprofessor Cor Molenaar stelde dat de drie merken Hema, Blokker en Intertoys elkaar konden versterken en samen vernieuwing konden brengen in de winkelstraat. Waarom de holding nu van mening is veranderd, wil de ondernemer niet kwijt: “Aangezien het proces nog in volle gang is, doen wij geen andere mededelingen op dit moment.”

 

Kansloos bod

Intussen raakte ook bekend dat twee burgerinitiatieven, WeLoveHema en HouDeHema, de krachten hebben gebundeld om samen met een derde partij een bod uit te brengen op Hema. Het gaat om fans en oud-medewerkers die zich verzetten tegen de kortetermijnvisie van durfkapitaalfondsen en die stellen dat Hema van de Nederlanders moet blijven. Bij welke bieder ze zich aansluiten, maken ze niet bekend. Kenners noemen het bod “kansloos”.

 

Verder azen ook twee investeringsfondsen op Hema: het Amerikaanse Flacks Group en het Nederlandse Parcom. Ook retailer Ahold Delhaize is kandidaat. Jumbo heeft verklaard dat het een overname niet ziet zitten. Later deze week zou bekend raken welke van de acht oorspronkelijke bieders de strijd om Hema verderzetten in de tweede ronde.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen4 juli, 2025
    Nieuwe én bestaande winkels stuwen Wibra naar nieuwe recordhoogte

    De Nederlandse winkelketen Wibra wist zijn omzet vorig jaar met 22,7% te verhogen tot 286 miljoen euro. De operationele winst steeg zelfs met 35,6% naar 12,7 miljoen euro. Dat komt niet alleen door winkelopeningen, want ook de vergelijkbare omzetgroei ligt hoger dan tevoren, benadrukt de keten.

  • icon
    Algemeen25 juni, 2025
    Hoe Amazon de “strijd tussen Kong en Godzilla” escaleert

    Amazon trekt de komende jaren zo'n 44 miljard dollar uit voor grootschalige investeringen in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De Amerikaanse techreus breidt nu vooral buiten de grote stedelijke centra uit.

  • icon
    Algemeen24 juni, 2025
    [Opinie] “De nieuwe retailstrategie: denk als een merk, handel als een uitgever”

    Wie vandaag wil overleven, moet méér zijn dan een retailer. Je moet denken als een merk, handelen als een retailer én werken als een uitgever. Klinkt ingewikkeld? Geen zorgen, ik leg het je stap voor stap uit.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN