Albert Heijn rolt in Rotterdam een proefproject uit om online bestellingen binnen twee uur aan huis te leveren. De nieuwe dienst, waarbij AH samenwerkt met SupperBuddy, heeft de naam Rappie meegekregen.
Goedkoper voor Albert Heijn
Momenteel is de dienst nog maar beschikbaar in vier winkels van Albert Heijn, maar daar kan in de toekomst snel verandering in komen. “Bij Albert Heijn proberen we altijd eerst iets kleinschalig uit om te kijken of er behoefte aan is, en of het werkt. We hebben voor SuperBuddy gekozen omdat dit bedrijf een goed ontwikkeld technisch platform heeft, zodat we bij gebleken succes kunnen opschalen”, zegt een woordvoerder aan De Telegraaf.
De nieuwe samenwerking is niet enkel goed nieuws voor de klant, maar kan ook een financiële meevaller zijn voor Albert Heijn. Tot nu toe maken supermarkten voornamelijk verlies op online bezorging. “Wij maken winst”, zegt Laurens Van Geffen, medeoprichter van SuperBuddy. “Want SuperBuddy heeft geen kosten van eigen winkels, noch van voorraden, noch van vast personeel of vrachtwagentjes.”
Buddy’s
In het systeem van SuperBuddy worden boodschappen in de winkels gedaan door buddy’s die daarna de boodschappen aan huis leveren. Als er producten niet aanwezig zijn, dan contacteren zij ook de klant om na te gaan of die een alternatief wil. “Op deze manier word je nooit teleurgesteld als je de producten aan de deur krijgt.”
Klanten die via AH.nl bestellen kunnen nu ook kiezen voor de service van SuperBuddy, die ook al aanwezig is in Zwolle en Utrecht, waar het boodschappen doet voor Jumbo en Ekoplaza. In de Verenigde Staten is met Instacart een gelijkaardig bedrijf te vinden. Dat levert onder andere voor Whole Foods.