Winkelketen Miss Etam heeft in Stadshart Amstelveen een eerste vestiging geopend die gebruik maakt van een nieuw concept. Daarbij valt vooral het meubel in het midden van de winkel op, dat de vorm heeft van de letter E uit het logo.
Warm, zacht en vrouwelijk
“Uitgangspunt is dat de winkel actueel, maar vooral warm, zacht en vrouwelijk aanvoelt,”,zegt een woordvoerder aan FashionUnited. Daarbij wordt veel gebruik gemaakt van natuurlijk licht, maar ook hout en sfeerverlichting spelen een belangrijke rol. Het E-vormige meubel in het midden doet dienst als gewoon kledingrek, maar ook als bar voor klanten die in de winkel even iets willen drinken.
In de winkel is ook extra aandacht voor de presentatie van broeken, waarvoor een geheel nieuwe ruimte werd gecreëerd. Op de tussenverdieping is dan weer de plussizecollectie te vinden en kunnen klanten terecht voor stijladvies en inspiratie door middel van voorgestelde outfits.
Amstelveen moet een vertrekpunt worden voor een vernieuwing van de volledige keten, die momenteel bestaat uit meer dan negentig winkels. Miss Etam maakt sinds vorig jaar deel uit van de Belgische FNG Group, toen die via een omgekeerde overname R&S Retail in handen kreeg.