Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.
Wonen, koken en lifestyle
In Nederland heeft fonQ inmiddels zijn sporen verdiend, maar op de Belgische markt blijft het webwarenhuis vooralsnog een relatieve onbekende. Het komende jaar wil fonQ daarom sterk inzetten op de Belgische webshop (die al in 2011 gelanceerd werd) en ook de Belgische consument verleiden met zijn woon-, kook-, en lifestyle-assortiment.
Het webwarenhuis wil de Belgische consument op zijn eigen terrein tegemoet komen: daarvoor moet een lokale vestiging in de buurt van Antwerpen zorgen. “Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk. We willen hierop maximaal inspelen door middel van een lokale vestiging met een Vlaamse klantenservice. Daarnaast verwachten we op deze manier de Belgische klant snel beter te leren kennen en effectief in te haken op merk- en productvoorkeuren”, aldus topman Joost Wels.
Ook vanuit Nederland zelf werkt fonQ aan zijn marktpositie in België: een nieuw pand van ruim 22.000 m² zal vanaf eind 2018 het disributiecentrum van fonQ in Utrecht huisvesten. Daarmee hoopt fonQ over voldoende capaciteit te beschikken om ook aan de Belgische consument zoveel mogelijk uit voorraad te leveren. Daar blijft het niet bij voor het webwarenhuis: eerder dit jaar maakte het online webwarenhuis ook plannen bekend voor een fysieke winkel in het centrum van Amsterdam.