Het blad krijgt een oplage van 4,1 miljoen en komt ook op de app van C1000. Volgens LVB Networks, dat het blad heeft ontworpen en gaat maken, bereikt C1000 Magazine door deze strategie meer Nederlanders dan welk supermarktmagazine dan ook. Op dit moment heeft het blad Allerhande van Albert Heijn het grootste bereik. Ook het blad Boodschappen, dat bij verschillende Superunie-leden ligt, heeft een groot bereik. Beide bladen moeten echter door de klanten worden afgehaald in de winkels. Wie nooit bij Albert Heijn komt, pakt ook geen Allerhande mee.
Het blad moet meer invulling geven aan het merk C1000: “Het blad gaat over de wereld van C1000. Over onze winkels, producten en mensen. We geven veel ideeën voor gerechten en informatie over eten, maar op een andere manier dan wat wellicht verwacht wordt in een supermarktblad.” In het blad is ook ruimte voor interviews met bekende Nederlanders en reportages.
Opvallend is dat het voorwoord in de eerste editie nog geschreven is door topman Tom Heidman van C1000. Hij is inmiddels vertrokken bij het bedrijf.