Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.
Ruimte vullen
Stockspots werd begin oktober gelanceerd en omschrijft zichzelf als een Airbnb voor warehouses. Momenteel hebben al meer dan 100 opslagplaatsen zich aangesloten bij Stockpots, goed voor 400.000 vierkante meter opslagruimte, verdeeld over heel de Benelux.
“Warehouses zien het voordeel van samenwerking. Ze vullen ruimte die anders leeg blijft en halen op deze manier vrij eenvoudig een beter rendement”, zegt medeoprichter Coen de Lange aan Logistiek.nl.
Met de dekking in de Benelux is het doel van Stockspots echter nog niet bereikt. Momenteel werkt het ook aan samenwerkingen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De komende maanden wil het graag nog eens 100 warehouses toevoegen aan het aanbod. Aanbieders van opslagruimte bepalen volledig zelf de prijs die ze willen vragen, waarbij Stockspots een deel van de koek voor zich houdt. Verladers kunnen zelf kiezen welk aanbod voor hen het interessantst is.
Verrast door aanbod
“Als een aanvraag binnen komt zetten we die door naar bedrijven die opslagcapaciteit hebben in de gewenste omgeving. Daar verwachten we binnen acht uur reactie van. De offerte gaat inclusief onze marge door naar de verlader, die via het Stockspots platform kan goedkeuren.”
Bij Stockspots merken ze alvast dat de verladers vaak verrast zijn door het uitgebreide aanbod en de manier waarop het wordt voorgeschoteld aan de klant. “Op Stockspots vinden verladers wat ze op het moment nodig hebben, wat betreft het type opslag en dienstverlening daaromheen”, aldus De Lange. “Verladers reageren bij de eerste kennismaking verrast op het aanbod. Ze typen een willekeurige plaatsnaam in en zien direct een lijst mogelijkheden. We hebben nu al veel terugkerende gebruikers. Elke dag maken we matches.”