Tijdens de New Retail Champions Award-bijeenkomst van Vedis Retail Platform is Koeckebackers verkozen tot het meest innoverende en relevante retailconcept van 2017.
Maatschappelijke betrokkenheid
Koeckebackers maakt ambachtelijke koekjes, maar is vooral een sociaal project dat kansarme jongvolwassenen weer op weg wil helpen. Het bedrijf runt ook een ‘Koeckebar’ in Amsterdam, waar bezoekers de koekjes kunnen proeven, kopen en zelfs mee helpen bakken. De winnaar kreeg 52% procent van de stemmen van de ruim honderd aanwezige retaildeskundigen op het event. De twee andere genomineerden, Boedelmakelaar en Frendz, kregen respectievelijk 25% en 23% van de stemmen. De drie kandidaten waren door een vakjury geselecteerd uit een lijst van 35 retailers.
De passie van de ondernemer en het team, de sociale en maatschappelijke betrokkenheid in combinatie met echte ambachtelijke producten en ook de schaalbaarheid, maakt dat Koeckebackers tot een terechte New Retail Champion is verkozen, aldus de jury. Naast de Award kreeg de winnaar een digitale waardecheque van vijf dagen consultancy van Capgemini en een strippenkaart ter waarde van 5.000 euro van adviesbureau Crossmarks.