Supermarktketen Coop heeft er een sterk jaar opzitten: met een omzetstijging van 5,3% groeit ze sneller dan het marktgemiddelde van 3,7%. De totale omzet van Coop kwam in 2017 uit op 1,177 miljard euro.
Verhoogde naamsbekendheid
Het aantal supermarkten van de keten steeg van 258 naar 263. Daarbij werden 39 vestigingen ook in een volledig nieuw jasje gestoken. Dit jaar wordt er verder ingezet op de opening van nieuwe winkels en de uitbreiding van het stadsconcept Coop Vandaag.
“We kijken trots terug op 2017. Coop heeft opnieuw volop geïnvesteerd in bestaande en nieuwe winkels en met onze landelijke tv-campagne flink ingezet op de merk- en naamsbekendheid. Investeringen die resultaat opleverden in omzetgroei door zowel een toename in klantbezoeken alsook een hogere besteding per kassabon. De uitbreiding van de online activiteiten heeft geresulteerd in een ruimere dekking voor thuisbezorging waarvan steeds meer klanten gebruik maken”, aldus financieel directeur Herco Boer.
Die tv-campagne zorgde er voor dat de naamsbekendheid van Coop in Nederland vorig jaar verdrievoudigde. “In 2018 gaan we ook door met onze mediacampagne. Deze wordt nog verder toegespitst op onze coöperatieve identiteit”, besluit Boer.