Coca-Cola Nederland heeft het nieuwe jaar ingezet met de lancering van Fuze Tea, een drankje dat thee en fruitsap combineert. Het moet de grootste lancering van een nieuwe drank worden sinds Coca-Cola Zero tien jaar geleden.
Twee unieke smaken
Fuze Tea komt in Nederland in zes smaken op de markt, waarvan er twee enkel in Nederland zullen te vinden zijn. Het drankje combineert thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, wat een caloriearme ijsthee oplevert. Voor het aankopen van de thee-extracten werkt het Amerikaanse bedrijf samen met duurzame plantages, die zich inzetten voor hun lokale gemeenschappen. De nieuwe drankjes moeten binnenkort te vinden zijn bij alle grote supermarktketens, tankstations en verschillende horecazaken.
IJsthee is na water het grootste groeisegment op de drankenmarkt, met een groei van 10% in 2017. Het speelt vooral in op de wens van de consument om minder gesuikerde frisdranken te nuttigen.
Fuze Tea werd in 2012 gelanceerd en is momenteel te vinden in meer dan veertig landen. Het is daarmee een van de snelst groeiende merken van Coca-Cola.