In zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.
Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.
Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen.
Meer: Zara webshop in september online.
Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.