La Place en Jumbo intensiveren de samenwerking: heel wat nieuwe producten van La Place komen in de supermarktrekken te liggen, van olijfolie tot kruidenroomkaas.
Kruisbestuiving koks La Place en R&D Jumbo
De producten zijn allemaal ontstaan vanuit de samenwerking tussen Jumbo en foodserviceformule La Place, die sinds de overname begin 2016 onderdeel uitmaakt van de Nederlandse supermarktgroep. Tot nu toe waren de voedingswaren alleen te vinden in de restaurants van La Place, vanaf 23 april kunnen shoppers ze ook exclusief bij Jumbo kopen voor thuis.
Om de smaakbeleving van La Place juist te krijgen hebben de koks van de restaurantketen volgens Jumbo wekelijks contact gehad met product- en conceptontwikkelaars. Zo selecteerden ze onder andere de kruidenroomkaas, die al jaren populair is in de broodjes bij La Place: jaarlijks worden er ruim 500.000 van verkocht.
De exclusieve productlijn bevat ook nog verschillende pastavarianten en andere Italiaans getinte producten, zoals olijfolie en mozzarella, maar ook onder meer thee, koffiebonen en hangop.
Twee werelden verbinden
“La Place is een sterk merk met kwalitatief hoogstaande producten en gerechten, bereid met de beste natuurlijke en dagverse ingrediënten. Ook bij Jumbo staat gezond en lekker eten centraal. Logisch dus om het beste van de twee werelden met elkaar te verbinden”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO en mede-eigenaar van Jumbo.
Eerder werkten Jumbo en La Place al samen in de Jumbo Foodmarkten, Jumbo City’s en werden verschillende producten van La Place in het Jumbo-assortiment, waaronder seizoenchocolade. Jumbo wil samen met La Place zowel nationaal als internationaal uitbreiden.