YogaClub exporteert zijn abonnementformule voor activewear-kleding buiten Amerika. De missie van het merk is een gezonde en actieve levensstijl promoten met zorgvuldig samengestelde fitnesskleding van topmerken, verkocht aan halve prijs.
Yoga en meditatielessen
YogaClub, dat opereert vanuit Los Angeles, lanceert zijn unieke ‘boxformule’ nu ook in het buitenland: de dozen met yogakleding van het bedrijf komen vanaf nu binnen handbereik van Britse klanten. Ze vinden daarin kledingstukken van merken waaronder Free People, Manduka, Onzie, Teeki en Varley, die volgens twee formules verzonden worden: een maandelijkse box en een seizoensgebonden box die de klant viermaal per jaar ontvangt. Beide bevatten telkens een driedelige outfit waarvan de prijs tot 50% lager ligt dan in de winkel.
YogaClub wil met dit concept een actieve levensstijl promoten en die missie neemt het bedrijf heel serieus: voor elke verkochte box biedt het bedrijf yoga- en meditatielessen aan kinderen van lagereschoolleeftijd aan. De outfits worden bovendien zorgvuldig samengesteld, met aandacht voor wat mensen willen en verkiezen: YogaClub vraagt zijn klanten steeds om een vragenlijst in te vullen die peilt naar hun favoriete workouts, maten en stijlvoorkeuren.
Met de lancering van het abonnementsmodel in het VK breidt YogaClub zijn bereik uit en hoopt het “een groter platform te creëren om terug te geven aan de samenleving”, zo stelt Scott Yamano, die het bedrijf in 2016 oprichtte. Later deze maand breidt YogaClub overigens ook uit naar andere Europese landen, Australië en Nieuw-Zeeland.