Prettige omgeving vindt Beste Webwinkel
De samenwerking tussen de beide partijen past in de filosofie van Coolblue om naar de klanten te gaan. “Of klanten nu advies willen via een fysieke winkel, online winkel, sociale media of een community: dat maakt ons niet uit. We willen ons advies geven op een plek die consumenten prettig vinden“, zegt Coolblue-oprichter Pieter Zwart.
De retailer gaat nu het hele e-commercetraject voor zijn rekening nemen, waaronder inkoop, logstiek en service. De webshops verschijnen als een shop-in-shop op de beide sites. Jean-Paul Horn van moederbedrijf iCultures is blij met de samenwerking: “We kunnen ons geen betere partner voor onze accessoireshop voorstellen dan Coolblue. Ze winnen per slot van rekening niet zomaar de prijs voor Beste Webwinkel.”
De twee Apple-sites samen trekken zowat 2,5 miljoen bezoekers per maand. Coolblue daarentegen heeft intussen 163 webwinkels op productniveau, die jaarlijks alles samen meer dan veertig miljoen bezoekers trekken.