Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.
Winstgevende overnames
De Sligro-groep sluit het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar af met positieve cijfers: de groothandelsgroep zag zijn opbrengsten stijgen naar 722 miljoen euro (+7,9%). De overnames die het bedrijf de voorbije maanden afrondde, hebben evenwel een sterke impact op de cijfers: zonder het effect daarvan verloor Sligro immers 0,7% aan omzet.
Half september nam Sligro de drankengroothandel van Heineken over, een deal die het bedrijf in 2017 een flinke omzetstijging (7,8%) in de foodafdeling opleverde. Ook de overname van de Belgische horecagroothandel ISPC begin 2017 stuwde de omzet van Sligro de hoogte in, een verdere boost kwam er met de overname van kerstcadeaubedrijf Tintelingen.
Sinds vorige maand gaat Sligro Food Group bovendien verder zonder zijn supermarktketen Emté, die lange tijd negatief bleef wegen op de bedrijfsresultaten en uiteindelijk voor 410 miljoen euro verkocht werd aan een consortium van Jumbo en Coop.