Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor “een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert”: de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.
Recordomzet
Sinds de overname van zijn Belgische sectorgenoot Palm in mei 2016 is het merkenaanbod van Bavaria flink uitgebreid. In de rijke portfolio vinden we namen als Bavaria, Swinckels, 8.6, La Trappe, Palm, Estaminet, Rodenbach, Brugge Tripel, Cornet, Hollandia, Steenbrugge en Landerbräu. De brouwerij is intussen actief in 120 landen, verkoopt jaarlijks zo’n 7 miljoen hectoliter bier en heeft 1400 medewerkers. Recent publiceerde het bedrijf een recordomzet van 659 miljoen euro.
De bedrijfsnaam dekt niet langer de veelheid aan merken, meent de familie Swinkels: vandaar de nieuwe bedrijfsnaam Swinkels Family Brewers. “We willen terug naar de naam waar we vandaan komen”, klinkt het. Volgend jaar viert het bedrijf zijn driehonderdste verjaardag.