Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek ‘The Future of Shopping’, in boekhandel Scheltema in Amsterdam.
Tafelgesprek met topman Albert Heijn
Voor iedere grote of kleine ondernemer in Nederland is het een vraag: hoe ziet de toekomst van winkelen eruit? Jorg Snoeck en Pauline Neerman schreven er het boek ‘The Future of Shopping: Waar Iedereen Retailer Is’ over, dat de prijs ‘Managementboek van het jaar 2018’ won en nu al een bestseller is. Hoe winkelen mensen in de toekomst? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven? Traditionele retail is dood: economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen.
Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden. In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden. “We staan voor mondiale uitdagingen die ook in de eigen achtertuin al een diepe impact hebben. De oplossingen vinden we niet alleen. Er is geen ontsnappen aan de toekomst, maar wie dit boek ter harte neemt, heeft al een hele streep voor!”, aldus Wouter Kolk, de topman van Albert Heijn, over het boek. Op 28 juni voeren de auteurs dan ook samen met Kolk een tafelgesprek voeren over dit belangwekkende onderwerp. Dagvoorzitter Frank Quix (Q&A) leidt het debat.
Het evenement gaat op 28 juni vanaf 16u30 door op de vierde verdieping van boekhandel Scheltema in Amsterdam.