Na twee jaar afwezigheid keert het vertrouwde merk V&D dan toch terug als online warenhuis. De zopas geopende webshop mikt op actieve veertigplussers en wil succesvolle merken uit het verleden een nieuw leven geven.
In nieuw jasje
Vorig jaar nog meldden eigenaars Roland Kahn, Jaco Scheffers (Coolinvestments Groep) en Ronald van Zetten (ex-voorzitter van Hema) dat de plannen voor een online doorstart van V&D definitief werden opgeborgen. Nu zien de ondernemers toch weer mogelijkheden: het nieuwe V&D richt zich op de interessegebieden van actieve veertigplussers, zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode.
V&D heeft de ambitie om een vervolg te geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann en “onder de vertrouwde V&D-vlag weer het oude V&D-gevoel te bieden, in een nieuw jasje”, zegt het bedrijf in een persbericht. Op termijn zullen succesvolle merken uit het verleden weer een rol gaan spelen: Liv, Soho, Prijzencircus…
De verantwoordelijke directeur is Alexander van Slooten, die 11 jaar verantwoordelijk was voor de online activiteiten van Wehkamp en sinds 2016 e-commerce aanstuurt binnen de Coolinvestments Groep (America Today, MS Mode, Sapph en CoolCat).