Action heeft een nieuwe marketingdirecteur: Erik Hogenboom, die overkomt van Lidl. Bijzonder is echter dat hij daar de e-commerce in goede banen leidde: gaat Action dan toch voor internetverkopen?
Marketingdirecteur met online achtergrond
Meerdere signalen duiden erop dat Action het toch overweegt online te gaan. Het laatste nieuws is de aanstelling van Erik Hogenboom, die volgens Twinkle sinds begin november bij de discounter aan de slag is als nieuwe marketingdirecteur. Vorig jaar stelde Action ook al voor het eerst een ‘head of digital’ aan: Olger Kistemaker kwam toen over van de Nederlandse elektronicaretailer BCC om die functie op te nemen. Hogenboom en Kistemaker zullen voortaan ook samenwerken.
Zelf beweert Action evenwel nog geen plannen in de richting van e-commerce te hebben. Vooraleer Hogenboom twee jaar geleden aan het hoofd kwam te staan van de onlineverkoop van Lidl in Nederland, was hij immers al hoofd marketing, actiecommunicatie en verpakkingen bij de supermarktketen. Nog eerder werkte de marketingtopman onder meer als marketingcoördinator voor McDonald’s.