Interessante doelgroep
Dat meldt Levensmiddelenkrant.nl. “De moslimdoelgroep wordt steeds serieuzer genomen”, zegt Marcel van Aalst van EFMI Business School. Deen en Lidl hebben in hun folders een speciaal assortiment voor het Suikerfeest opgenomen, terwijl C1000 en Plus het voor ondernemers mogelijk maken speciaal assortiment en promotiemateriaal te bestellen. Albert Heijn heeft in 140 winkels specifieke Ramadan-displays, terwijl Vomar een lijst met veelgekochte producten heeft samengesteld voor bestellende bedrijfsleiders.
Volgens Van Aalst is het de moeite waard. “Rond een miljoen moslims doen aan de ramadan, het Suikerfeest wordt door nog meer mensen gevierd. Hierop inspelen betekent dat je de kans op extra omzet niet laat liggen.” Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat het einde van de vastenperiode voor moslims de supermarkten vorig jaar 2,7 miljoen euro extra omzet heeft opgeleverd. Hema meldde enkele weken geleden daarentegen juist gestopt te zijn met het speciale assortiment voor het Suikerfeest.