Klanten vinden vlot de weg naar de nieuwe webwinkel van V&D en flink wat leveranciers bieden zich aan. Tijdens de eerste drie maanden bleek vooral het mode-aanbod succesvol.
Sterk Black Friday weekend
Drie maanden na de herlancering zit webshop vd.nl op koers om de beoogde jaaromzet van tien miljoen euro te behalen, vertelt directeur Alexander van Slooten aan Twinkle. De voormalige klantendatabase bleek nog zeer actief en de retailer heeft een succesvol Black Friday weekend achter de rug. De interesse van de consument is dus groot, en dat geldt ook voor de leveranciers: zowat vijfhonderd bedrijven contacteerden het nieuwe V&D om hun producten aan te bieden. Daarvan staan er nu vijftig ‘live’ en zitten er nog eens vijfentwintig in de pijplijn. Er kruipt namelijk tijd in de selectie van een aanbod op maat van de doelgroep (veertigplussers).
De merknaam V&D keerde begin september terug als ‘pure online player’ op de Nederlandse markt, bijna drie jaar na het faillissement van de warenhuisketen. Investeerders Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten gaven bij de start aan dat ze potentieel zagen in de doelgroep van actieve veertigplussers met interesse in reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode. Tot nu toe blijkt vooral het mode-aanbod succesvol. De retailer gaat de overige categorieën nu uitbreiden, zegt van Slooten. Hij kondigt tegen het voorjaar een marketingcampagne aan.