Bol.com opent een bijkantoor in Antwerpen, van waaruit het de samenwerking met zijn lokale ‘partners’ optimaliseren wil – wellicht al in mei. Vandaag verkopen al duizenden Belgische bedrijven producten via het e-commerceplatform van de Ahold Delhaize-dochter.
Helft verkochte pakketjes van een partner
Sinds het bedrijf zijn webplatform in 2012 openstelde voor partners ‑ twee jaar later volgde ook België ‑ is het aantal handelaars en webshops dat er verkoopt gestegen tot 20.000 (Nederland en België samen). Door deze samenwerking heeft de klant al de keuze uit 17 miljoen artikelen.
Vandaag is al bijna één op de twee pakketjes die via het platform verkocht worden, afkomstig van een partner. Sacha Buyck, manager België bij Bol.com, verwacht dat dit in de toekomst nog flink zal toenemen: “Bij Bol.com winkelen inmiddels twee miljoen Belgische consumenten. We willen hen zo goed mogelijk bedienen. En dat doen we graag samen met lokale spelers, want we geloven dat de samenwerking de sleutel is tot tevreden klanten.”
Met de locatie in Antwerpen, waar de zoektocht naar extra Belgische collega’s gestart is, wil Bol.com nog dichter bij de winkeliers en de handelaars staan. De partners variëren van fysieke winkeliers die kiezen om hun online activiteiten (deels) uit te besteden, tot ‘pure players’ die via Bol.com verkopen om hun afzetmarkt te vergroten. Dankzij “Logistiek via Bol.com” kunnen de partners desgewenst hun assortiment op voorraad leggen bij Bol.com, waardoor ze elke gewenste bezorgoptie kunnen aanbieden aan de klant.