Binnenlandse opportuniteiten
Dat zegt Levi in een interview met het reclamevakblad Adformatie. Hij stelt daarin dat “de verovering van Europa” een ambitie is, maar dat hij zich toch vooral op de Nederlandse markt gaat richten. “Het merk Albert Heijn in Nederland is nog lang niet uitgeput. De digitale ontwikkeling, e-commerce, er dienen zich tal van kansen aan. En hoe je dat bij elkaar houdt onder één merk is best een complex businessvraagstuk.“
Ook ziet Levi een ontwikkeling bij consumenten waar AH op moet anticiperen. “De wereld zit niet stil. Je ziet dat consumenten het lastiger beginnen te krijgen, ook daar moet een bedrijf als Albert Heijn een antwoord op formuleren”, zegt hij.
Harry Piekema
Vooralsnog zal er echter weinig veranderen aan de promotie van AH, waarin het karakter Harry Piekema een hoofdrol vertolkt. “Bij Albert Heijn en al haar bureaus zitten ongelofelijk capabele mensen. Ik ga me er natuurlijk wel een beetje mee bemoeien, maar ik denk dat de mensen die op dit moment de relaties met de bureaus onderhouden de primaire aanspreekpunten zijn en blijven. Ik vind Harry trouwens erg leuk, persoonlijk.”