Verdubbeling winst
Michael Kors begon met zijn label in 1981, maar is pas de laatste jaren bezig met een enorme groeispurt. Sinds 2004 ligt kleding met het label Michael Kors bij 350 verkooppunten in de schappen. Binnen een jaar moet het aantal filialen van Michael Kors verdubbelen naar 200 winkels.
“Michael Kors zit behoorlijk in de lift, zo blijkt uit onze resultaten,” zegt John Idol, topman bij het merk, op de website Fashionunited. Het eerste kwartaal van 2012 verdubbelde de winst tot 55,6 miljoen euro.
PC Hooft
De opening van de nieuwe winkel in de duurste winkelstraat van Nederland is niettemin opvallend. Veel internationale merken die gevestigd zijn in de Amsterdamse PC Hooftstraat moeite hebben immers moeite om het hoofd boven water te houden.
Het is stil geworden in de PC Hooft, meent een artikel in De Volkskrant van vandaag. Zelfs de happy few trekt niet meer zo gemakkelijk de portemonnee open. Waar de financiële crisis aanvankelijk voorbijging aan de rijken, sluipt de angst er bij de luxewinkels en -merken langzaam in. “De hele straat merkt het. Er zijn minder klanten dan vier jaar geleden”, vertelt een verkoopmedewerker van het Britse Burberry in de krant.
Opening tijdens fashion event
Vogue’s Fashion Night Out werd al eerder georganiseerd in New York, Londen en Parijs en is daar uitgegroeid tot één van de grootste mode-evenementen. In maart van dit jaar werd de glossy Vogue ook in Nederland gelanceerd werd en daarom wordt het spektakel nu voor het eerst ook in Amsterdam georganiseerd.