Dat meldt Emerce op zijn website. Het mediabureau van Ikea slaagt erin met een interactieve layer twaalf procent van de mobiele surfers te verleiden om door te klikken naar de app store van iTunes. Dat is drie keer zoveel als het marktgemiddelde van ongeveer vier procent. De layer wordt voorafgegaan door een reclameuiting van een half telefoonscherm. Van daaruit wordt door 2,9 procent doorgeklikt, een getal dat iets boven het gemiddelde ligt.
Het is niet duidelijk hoeveel gebruikers ook daadwerkelijk de app hebben gedownload, wel staat deze sinds de lancering voortdurend in de topvier van de rubriek Lifestyle binnen de digitale winkel van Apple. De cijfers zijn bekendgemaakt door mediabureau MEC, dat zich baseert op metingen van Adrime. Planner Josine Karsten zegt ook op andere manieren voordelen te zien van de digitale campagne. “We zien ook een positieve stijging in mobiele zoekopdrachten voor IKEA en diens producten. Vanaf de introductie is het aantal zoekopdrachten op een mobiele device gestegen met twaalf procent.”