RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Inloggen
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Connect & Learn
  • Retailhunt Singapore
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Connect & Learn
  • Retailhunt Singapore
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand"

icon
Mode2 oktober, 2012

“Occupy van de retail”

Sapph wil dit jaar nog tien pop-upwinkels openen, al zijn de locaties nog niet bekend. Het bedrijf is daar naar eigen zeggen nog over in onderhandeling.

 

Sapph noemt de opkomst van pop-upwinkels “de Occupy-beweging in retailland”. De tijdelijke winkels moeten het winkelen aantrekkelijker maken, want niemand is gebaat bij lege etalages. De winkels blijven drie tot zes maanden open.

 

Modellen als winkelmeisjes

Toch is vooral het personeel in de tijdelijke winkels het opvallendst aan deze actie: dat zijn namelijk de modellen van de Sapph-campagnes, die het merk bekend hebben gemaakt vanop onder meer billboards langs snelwegen. Daarop prijken immers schaars geklede dames, vergezeld van de slogan ‘Dress less to impress’.

 

Sapph is in 2007 opgericht en kwam vrijwel onmiddellijk in een juridisch conflict met Marlies Dekkers terecht vanwege het gebruik van beha’s met extra bandjes. Vorig jaar kwam het tot een schikking tussen beide partijen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

“Occupy van de retail” Sapph wil dit jaar nog tien pop-upwinkels openen, al zijn de locaties nog niet bekend. Het bedrijf is daar naar eigen zeggen nog over in onderhandeling.   Sapph noemt de opkomst van pop-upwinkels “de Occupy-beweging in retailland”. De tijdelijke winkels moeten het winkelen aantrekkelijker maken, want niemand is gebaat bij lege etalages. De winkels blijven drie tot zes maanden open.   Modellen als winkelmeisjes Toch is vooral het personeel in de tijdelijke winkels het opvallendst aan deze actie: dat zijn namelijk de modellen van de Sapph-campagnes, die het merk bekend hebben gemaakt vanop onder meer billboards...

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode10 januari, 2025
    Neemt Prada luxegenoot Versace over?

    Prada toont interesse in een overname van Versace, nadat een eerdere verkooppoging vorig jaar mislukte. Mogelijk komt het zelfs tot een volledige overname van moederbedrijf Capri Holdings.

  • icon
    Mode7 januari, 2025
    Xandres heeft nieuwe CEO

    Het Belgische modehuis Xandres heeft een nieuwe CEO gevonden: de Nederlander Willem Wijnen neemt het stokje over van interim-CEO Pieter Van Dyck.

  • icon
    Mode6 januari, 2025
    [In Beeld] Zara schenkt koffie in Madrid

    In Madrid opende Zara een exclusieve, aparte mannenwinkel met een bijzonder design. Een echte blikvanger in de boetiek is het “Zacaffè”: een stijlvolle koffiebar.

Evenementen
  • 12
    feb
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE I
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen27 december, 2024
    Wie is Roland Palmer, de redder van Blokker?
  • icon
    Algemeen23 december, 2024
    Jaaroverzicht: deze retailers gingen failliet in 2024
  • icon
    Mode16 december, 2024
    Oprichter van Mango overleden na bergongeluk
  • icon
    Algemeen24 december, 2024
    Blokker-telg Roland Palmer is nieuwe eigenaar Blokker
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN