Zich onderscheiden van discounters
De verbouwde winkel in Santpoort-Noord (Velsen) krijgt over anderhalve week de primeur van de nieuwe winkelformule, waarmee Dekamarkt zich nadrukkelijker wil onderscheiden van discounters. In de winkels komen onder meer kramen waar klanten een pizza of maaltijdsalade op maat kunnen laten bereiden. Daarnaast komt er een uitgebreide grill-counter en worden brood, vleeswaren en brood in een marktomgeving gepresenteerd.
Daarnaast wordt er dagelijks verse sushi gemaakt en komt er een uitgebreid assortiment tapas in de winkel. Dekamarkt neemt extra personeel aan om de kraampjes te bedienen.
‘Wij gaan weer bedienen’
“Overal gaat het personeel uit het zicht van de klant, maar wij gaan weer bedienen. We willen dat sociale, gezellige van een markt creëren in onze winkels; de sfeer van authenciteit en vertrouwen”, zegt operationeel directeur Onno de Groot tegen het Haarlems Dagblad.
Het is de bedoeling dat de nieuwe formule tien jaar meegaat en wordt doorgevoerd in alle 88 winkels. Volgend jaar is Zaandam de tweede Dekamarkt die wordt omgebouwd naar het nieuwe, onderscheidende concept, dat past in het beleid van de vorig jaar aangetrokken directeur Rene van ’t Klooster.