Grote ketens niet welkom
Het digitale winkelcentrum telt onder meer een Modegracht, een Kunststraat en een Fairtradelaan. Het initiatief begon een half jaar geleden en mikt op ondernemers uit winkelstraten of met digitale ambities die een origineel aanbod hebben. Grote ketens of webgiganten zijn niet welkom op Stad.nl, zei initiatiefneemster Helene van der Meijs in een interview met Brabants Dagblad.
Maandelijks bezoeken zo’n dertigduizend consumenten de digitale stad. Deelname vergt een eenmalige investering van 99 euro en een maandelijkse heffing van 20 euro. Tegen bijbetaling kan reclameruimte in de stad worden gehuurd en is het mogelijk het eigen winkelpand digitaal te laten nabouwen in de stad. Ondernemers kunnen met een starterspakket zelf hun digitale winkel opzetten en inrichten in een pand in het winkelcentrum.
Stad.nl werkt onder meer samen met het vrouwenblad Viva. Tijdens de webwinkeldagen volgend jaar in de Jaarbeurshal wil het initiatief zich uitgebreid presenteren. Hoeveel er tot nu toe is geïnvesteerd in het initiatief willen de initiatiefnemers niet zeggen.