Meer mobiele aankopen
RFS boekte van april tot en met september een omzet van 291 miljoen euro, negen procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het concern rapporteert groei voor Wehkamp.nl, licht achterblijvende groei voor Create2Fit en aanzienlijke groei voor Fonq.nl. De omzet van financieel dienstverlener Lacent nam iets af.
Eind volgend jaar verwacht het moederbedrijf van Wehkamp dat bijna een derde van de aankopen via smartphones en tablets wordt gerealiseerd, eind 2014 zal dat meer dan de helft zijn. Dat zou betekenen dat de opbrengst uit m-tail honderden miljoenen kan beslaan.
Ook winst fors omhoog
De operationele winst (EBITDA) van FRS nam met tien procent toe tot 31 miljoen euro, terwijl de nettowinst groeide met zestien procent, naar 18,9 miljoen euro. Voor de tweede helft van dit jaar verwacht RFS die lijn voort te zetten. Wehkamp.nl komt binnenkort met mobiele apps en een site voor tablets, om het mobiele omzetaandeel verder omhoog te stuwen.
Wehkamp.nl heeft 1,6 miljoen vaste klanten en ruim 100 miljoen bezoekers per jaar. Moedermaatschappij RFS is marktleider op het gebied van online winkelen in Nederland en wil die leidende positie nog verder uitbouwen door organische groei van de bestaande formules, acquisities en het aangaan van strategische allianties met gerenommeerde retailers.