Frisser, sneller en makkelijker exploiteerbaar
Op de nieuwe versie zal meer ruimte zijn voor verfijnd zoeken en kunnen er meer foto’s bij de advertentie worden geplaatst. De website krijgt een witte achtergrond, waardoor volgens Marktplaats.nl de uitstraling een stuk frisser gaat ogen.
De basis van Marktplaats blijft wel onveranderd en is vooral een stuk sneller voor de gebruikers. Categorieën zijn opnieuw ingedeeld en bij het plaatsen van een advertentie hoeven minder zaken te worden ingevuld, terwijl het vergelijken van producten eenvoudiger gaat worden.
Marktplaats wil het handelsproces tussen verkoper en koper beter kunnen exploiteren. Zo zullen verkopers gerichte advertenties van PostNL te zien krijgen aangaande verzendingen van pakketjes en zal de ANWB kopers van een auto adviseren lid te worden van de Wegenwacht.
Testersgroep
Het nieuwe uiterlijk wordt al vanaf maart getest door een groep van meer dan 2000 fanatieke gebruikers. Sinds de zomer is die testersgroep vergroot naar een half miljoen, om alle kinderziektes op te sporen.
Het is de bedoeling dat alle accounts in de komende drie weken worden overgezet, zodat nog voor de jaarwisseling iedereen toegang heeft tot de nieuwe site. Met dagelijks ruim 300.000 nieuwe advertenties en 1,3 miljoen unieke bezoekers kon de oude versie van Marktplaats de explosieve groei niet meer bolwerken.