Tijd voor vers bloed
Directeur Henk van den Broek liet in dagblad De Telegraaf optekenen dat “we in een grotere combinatie verder willen, zodat we gezamenlijk de sterkste partij in Nederland zijn. Het is niet zo dat we iemand zoeken die D-Reizen in één klap wil overnemen.” De familie zelf wil wel een stap terug doen: “De reiswereld is drastisch veranderd, het is tijd voor vers bloed. Ik wil zelf niet aan de touwtjes trekken, maar we willen wel als aandeelhouder betrokken blijven.”
Van den Broek zegt al in gesprek te zijn met enkele partijen over een mogelijke deal, maar hij wil nog geen namen noemen. De familie Van den Broek zit sinds eind jaren 1940 in de supermarktwereld. Twintig jaar later begon het bedrijf met het verkopen van busreisjes via de supermarkten. In 1983 werden deze activiteiten gebundeld in D-Reizen, dat intussen zo’n 180 winkels heeft in het land en meer dan duizend werknemers. Door de opmars van direct boeken via internet staan de winstmarges van reisbureaus onder druk.