Het bedrijf Coolblue past zijn merkstrategie aan. Tot nu toe lag de nadruk van de grote Nederlandse webwinkelier op de naam van de verkochte producten, veelal met de verkoop van gadgets zoals Laptopshop. Vanaf nu komt de naam Coolblue veel prominenter te staan op de sites van de in totaal 71 webwinkels, die inmiddels een veel breder assortiment aanbieden.
‘ Uit onderzoek naar de bekendheid van Coolblue is gebleken dat slechts 50% van onze 1,5 miljoen klanten het merk Coolblue
kent. Je hoort velen zeggen: “Jammer dat ze alleen laptops of telefoons
verkopen.” Dat is een gemiste kans voor ons. Wij hebben nu 71 webshops
en vier fysieke winkels. Het wordt tijd dat dit bekend wordt. Door de
naam Coolblue bij elke webshop te noemen, hopen we herkenbaarheid te verwerven.’, zegt oprichter en eigenaar Pieter Zwart in Het Financieele Dagblad.
Het bedrijf heeft naar eigen zeggen afgelopen jaar zo’n honderd miljoen euro aan omzet geboekt. Dit gebeurde onder meer door de opening van 24 nieuwe webwinkels. In de komende maanden gaat het nieuwe distributiecentrum van Coolblue open, dat vijf keer zo groot is als het oude dc. Dit moet de aanzet zijn tot verdere groei. Volgens Zwart openen er het komende jaar nog veel meer nieuwe webwinkels.