Ook online inspireren
In de themawinkels wordt assortiment uit verschillende productcategorieën gebundeld, om zo een omgeving te scheppen waarin klanten ideeën kunnen opdoen. “Er wordt wel eens gezegd dat inspireren online moeilijk is, maar wij zijn er met deze winkel wel degelijk in geslaagd’, stelt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com.
“Door naast de speciaalzaken nu ook themawinkels te openen waar je ideeën kunt opdoen, worden we een bron voor mensen die nog niet precies weten wat zij zoeken en graag geïnspireerd willen worden. Kortom, je kunt bij ons winkelen als je exact weet welke heggenschaar je nodig hebt, maar ook als je lentekriebels voelt maar nog niet weet wat je wilt hebben.”
De eerste themawinkel is gewijd aan het aanstaande voorjaar en heeft drie subthema’s: buiten spelen, groene vingers en buiten genieten. Het assortiment van de themawinkel loopt uiteen van loopfietsjes en springtouwen tot bloembollen en heggenscharen, vuurkorven en bruiningscrèmes. Welke thema’s de andere drie themawinkels van Bol.com gaan krijgen, maakt de onderneming niet bekend. Ook is niet duidelijk wanneer deze de virtuele deuren zullen openen.