50.000 klanten per week
De opening van de eerste Jumbo Foodmarkt was voor Jumbo een sprong in het duister. Algemeen directeur Frits van Eerd beseft dat het concept niet onmiddellijk op punt zal staan: “We weten dat dit concept zich nog moet door ontwikkelen. Er zijn heel veel zaken die we hier nog moeten ontdekken.” Zo weet Jumbo nog niet wat de klanten zullen kopen en hoeveel ze zullen besteden in de Foodmarkten.
Om de grote supermarkten rendabel te maken, zijn er grote bedragen nodig. Frits van Eerd wil geen exacte cijfers geven, maar hij hoopt dat het concept 30.000 klanten per week kan binnenhalen. In de toekomst moeten dat er zelfs 50.000 worden.
Financieel directeur Ton van Veen bevestigt de woorden van de algemeen directeur: “Dit is een supermarkt die een grote stroom ‘echte’ klanten nodig heeft.” Daarom heeft hij ook nauw toegekeken op de ontwikkeling van het project, maar hij heeft wel “in volle overtuiging ja gezegd tegen deze nieuwe winkel.”