Lekkergarantie
Brendan Jansen op de Haar, die aan de basis van het concept stond, heeft zelf al bevestigd dat Pieter Zwart hen zal bijstaan bij de ontwikkeling van Winecast.com: “Pieter investeert en denkt mee. Net als Coolblue zetten we sterk in op customer experience en klantenservice”, zegt Jansen op de Haar.
Een onderdeel van die klantenservice is de lekkergarantie. Koop je als klant online een wijn aan die je niet bevalt, dan krijg je gratis en voor niets een nieuwe, want “het leven is te kort om vieze wijn te drinken.”
Winecast.com profileert zich als Nederlands bedrijf, maar werkt zeker niet enkel met Nederlandse mensen. De wijnen komen vanzelfsprekend van over de hele wereld, maar ook de sommeliers, schrijvers en andere medewerkers werden globaal gerekruteerd.
Maandelijkse wijnselectie
Klanten kunnen ook een smaaktest doen op Winecast.com en zo aangeven welke wijnen ze wel kunnen pruimen. Op basis daarvan kunnen ze kiezen om maandelijks een wijnselectie van zes flessen toegestuurd te krijgen, voor de prijs van 59,95 euro. Voor de levering krijgt de wijnliefhebber nog een bevestiging van het pakket en kan hij het indien nodig nog helemaal wijzigen. “Ze kunnen het pakket desgewenst helemaal aanpassen, dus kiezen voor zes dezelfde witte wijnen in plaats van zes verschillende rode”, aldus Jansen op de Haar.
Klanten worden ook gevraagd om wijnen te beoordelen en aan te bevelen. De ‘sterrensommeliers’ van Winecast.com gaan dan met die aanbevelingen aan de slag en passen desgevallend de selectie wijnen aan. Zo zal de wijnselectie steeds meer aangepast worden aan de smaak van de klant. “Bij ons kun je op een makkelijke manier een ontdekkingsreis maken door de wereld van wijn”, stelt Brendan Jansen op de Haar. Proost!