Ook gratis retour
De click-&-collect service van Albert Heijn en Bol.com houdt in dat bestellingen van meer dan 20 euro gratis kunnen worden afgehaald bij een supermarkt in je buurt. Voor bestellingen onder 20 euro wordt 1,99 euro verzending aangerekend. Klanten die niet tevreden zijn over hun product, kunnen het ook gratis retourneren door het terug in te leveren bij Albert Heijn.
De volgende acht weken zal het aanbod danig uitbreiden. Het wordt geen uitsluitend Nederlandse aangelegenheid, want ook de Belgische vestigingen krijgen een afhaalpunt van bol.com. Om voldoende opslagruimte te creëren voor de bestellingen zullen er permante opslagruimtes komen in de winkels. Het personeel zal ook extra opleiding krijgen om de bestellingen te verhandelen.
De technologie zal geleverd worden door Kiala, dat ook al zijn eigen afhaalpuntennetwerk heeft. Marketingdirecteur van Ahold Michel Schaeffer is in ieder geval trots op het netwerk. “Als enige in Nederland bieden wij een aflevernetwerk van zevenhonderd punten, in winkels die zes of zeven dagen per week van vroeg tot laat geopend zijn”, vertelde hij aan Twinkle.
Opvallend: net vandaag lanceert Bol.com 20.000 nieuwe artikelen in zijn webwoonwinkel. De meeste daarvan zullen echter niet afgeleverd kunnen worden bij de nieuwe afhaalpunten in Albert Heijns: daarvoor zijn ze volgens de verzendvoorwaarden simpelweg te groot…