“Grootste woonwinkel” van de Lage Landen
De nieuwe winkel is ingedeeld in categorieën als woonaccessoires, stoelen, beddengoed, raambekleding, verlichting en badkamertextiel. Naast basisproducten als stoelen, gordijnen en behang zijn ook flink wat accessoires – zoals plaids, kaarsen en handdoeken – in de winkel te vinden.
Daarmee biedt bol.com nu in totaal al zo’n 80.000 woonitems aan, want eerder introduceerde de Ahold-dochter al speciaalzaken met alles voor ’tuin & klussen’ en ‘koken, tafelen & huishouden’. Daarmee is Bol.com naar eigen zeggen “nu al groter dan de grootste woonwarenhuizen op de woonboulevards”.
Meteen open voor “derden”
Bol.com heeft in het assortiment producten opgenomen van onder meer HKliving, Lifestyle, Zuiver en Beddinghouse. Daarnaast staat de nieuwe woonwinkel ook meteen open voor “derde verkopers”, zodat van bij de start ook het assortiment van grote merken als Kartell, Artimide en Direct Design beschikbaar is.
Volgens marketingdirecteur Michel Schaeffer bestaat er vooral in de woonbranche veel interesse voor het (extra) online verkoopkanaal dat bol.com biedt: “Als je spullen verkoopt in onze categorieën en je hebt een inschrijving bij de Kamer van Koophandel, dan kun je gebruik maken van Plaza, ook als je zelf nog niet online verkoopt.” “Wij helpen hun aanbod inzichtelijk te maken”, vertelt hij bij de collega’s van Twinkle.
De meeste nieuwe woonartikelen zullen echter niet afgeleverd kunnen worden bij de 700 nieuwe afhaalpunten van bol.com in Albert Heijns: daarvoor zijn ze volgens de verzendvoorwaarden simpelweg te groot…