Als trouwe sponsor van de Rode Duivels lanceert Jupiler in de aanloop naar het EK voetbal zijn meest gewaagde campagne ooit: de pils zelf verandert tijdelijk van kleur onder het motto “Red Inside”.
“Red Inside”
In 2018 zorgde brouwer AB InBev al voor een stunt door zijn topmerk Jupiler naar aanleiding van het WK voetbal tijdelijk om te dopen naar ‘Belgium’, maar dit jaar gaat het bedrijf nog een stap verder: niet de naam van het bier verandert, maar wel het bier zelf. Het pilsmerk is vanaf 17 mei zowel in de retail als de horeca namelijk ook verkrijgbaar in een rode versie, in het kader van een grote activatiecampagne met als slogan “We’re All Red Inside”. Aan het bier werd een natuurlijke kleurstof toegevoegd (een extract van zwarte wortel), maar de smaak zou identiek moeten zijn aan die van de vertrouwde Jupiler.
Het rode en het gele bier blijven overigens naast elkaar verkrijgbaar tegen dezelfde prijs en met dezelfde promoties. Het rode bier krijgt een speciale EK-verpakking, met de bedoeling er een collector’s item van te maken. De alcoholvrije uitvoering verandert niet van kleur.
Jupiler voert dit jaar zijn grootste campagne ooit via radio, tv, print en sociale media. Het merk bereikt tijdens het EK maar liefst 89% van de Belgen zo’n 25 keer in alle media, supermarkten en horeca. Het “Rode Duivels-effect” bezorgt Jupiler doorgaans een volumestijging van rond de tien procent, zegt marketingmanager Amaury Hayois.