Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway.com blijft zijn groei versnellen: in de eerste drie maanden van het boekjaar steeg het aantal bestellingen met liefst 79%.
Groei versterken
Voor het vierde kwartaal op rij realiseerde Just Eat Takeaway.com een groeiversnelling. Het bedrijf van topman Jitse Groen ontving het voorbije kwartaal liefst 200 miljoen orders, tegen 112 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De sterkste vooruitgang was er in het Verenigd Koninkrijk, waar het aantal bestellingen bijna verdubbelde tot 63,8 miljoen. Ook in Canada (+96%), Duitsland (+77%) en Nederland (+53%) ging het de maaltijdbezorger voor de wind. België hoort voor het bedrijf bij “rest van de wereld”, waar een groei van 64% werd opgetekend.
De topman geeft geen concrete prognose voor het volledige jaar, maar kondigt wel aan flink te blijven investeren in groei. Het vergroten van het marktaandeel krijgt daarbij voorrang op de winstgevendheid. In dat kader sloot de onderneming in maart al een nieuwe deal af met de Europese voetbalbond UEFA: Just Eat Takeaway zal twaalf Europese competities ondersteunen, waaronder de Champions League.
Verder hoopt de maaltijdbezorger de overname van het Amerikaanse Grubhub in de eerste helft van dit jaar af te ronden. Met die deal is een bedrag van zo’n 7,3 miljard dollar (meer dan zes miljard euro) gemoeid.