Bol.com wil zijn aanbod van woonartikelen beter in de verf zetten. Om dat te doen slaat de webwinkel de handen in elkaar met vtwonen, het interieurtijdschrift van uitgever DPG Media.
Combinatie van inspiratie en assortiment
“Doel van het partnerschap is dat iedereen in Nederland en België straks weet dat bol.com het grootste woonassortiment heeft”, vertelt Danielle Snoeij, marketing- en communicatiemanager bij bol.com. “We willen de bekendheid en voorkeur van bol.com als woonwinkel vergroten. Zo moet bol.com in de toekomst steeds vaker als startpunt in de oriëntatie gaan fungeren, ook voor een ‘inspiratie-afhankelijke’ categorie als wonen.”
Nicolette Fox, hoofdredacteur van vtwonen, wijst op de complementariteit van de twee partijen. “Binnen de samenwerking is vtwonen de inspiratiebron en biedt bol.com een gevarieerd woonassortiment. Zo hebben wij de ideale partner gevonden om inspireren en shoppen aan elkaar te verbinden.”
Het eerste initiatief van het partnerschap is een landelijke zoektocht naar stylingtalent. Iedereen die dat in zichzelf meent te ontwaren, kan zich aanmelden. De inschrijvingspagina staat al live op de website van vtwonen, waar meteen ook het partnerschap met bol.com wordt vermeld.