Het nieuwe distributiecentrum van Carrefour België, speciaal ingericht voor online bestellingen, is operationeel. Het halfautomatische magazijn van 8350 m² zal tegen de tweede helft van het jaar meer dan 5.000 orders per dag kunnen verwerken.
Capaciteit verhogen
Door de coronacrisis kreeg e-commerce een bijkomende boost en dat merkten ook de supermarkten in ons land. Zij verwachten bovendien dat dit nog maar het begin is, en dat de online aankopen ook na de crisis zullen blijven groeien. In dat kader past het nieuwe, halfautomatisch distributiecentrum dat Carrefour in Willebroek opzette met het oog op e-commerce.
“Met dit nieuwe distributiecentrum wil Carrefour België een volgende stap zetten in zijn aanbod van online shopping. Het hoofddoel is meer klanten te bedienen, beter en sneller. We kunnen dit doel bereiken door ons efficiënter te organiseren, dankzij moderne en beproefde technologieën”, legt e-commercedirecteur Jan Pollier uit.
Halfautomatisch
Het nieuwe magazijn herbergt ongeveer 16.000 referenties van droge, verse en diepvriesproducten. De werking verloopt halfautomatisch: de (herbruikbare) bakken voor de bestellingen circuleren autonoom op een transportband en worden op diverse punten door medewerkers bijgevuld, waarna ze naar de laadruimte gaan. Bakken die terugkeren van klanten worden telkens gereinigd.
In eerste instantie zullen de hypermarkten in Burcht, Schoten en Borsbeek door het nieuwe magazijn worden bediend. Op termijn gaat het om alle Belgische Carrefour-winkels die click & collect aanbieden en aan huis leveren.