Stevige concurrent voor Hornbach
Daarmee volgt Bauhaus het voorbeeld van concurrent Hornbach, dat al enkele jaren met grote vestigingen succesvol is in Nederland. Het is wel een opvallende stap, gezien de problemen met een snel dalende omzet in de Nederlandse doe-het-zelfmarkt.
“Wij stappen net na de crisis in de Nederlandse markt. Wij denken met ons concept in Nederland succesvol te zijn, want door ons uitgebreide assortiment zijn we zeer aantrekkelijk in vergelijking met bijvoorbeeld Gamma en Praxis”, zo stelt een woordvoerder in een toelichting aan RetailNews.
Bauhaus onderscheidt zich onder meer met een speciale badkamerservice, een drive-in arena en een stadstuin. De vestigingen moeten zo’n 120.000 artikelen gaan voeren. Bauhaus in de strijd om vestigingspunten op veel concurrentie van Hornbach kunnen rekenen. Het aantal locaties voor grootschalige detailhandel in Nederland is beperkt en Hornbach heeft ook plannen om de komende jaren nieuwe vestigingen te openen. De huidige negen zouden moeten uitgroeien tot een netwerk van twintig tot 25 vestigingen.