Carrefour gaat de samenwerking aan met de Scandinavische inkoopgroepering Coop Nordics. De huismerken van Carrefour zullen zo in de 4.500 supermarkten van Coop terechtkomen.
27 miljard euro
Carrefour en Coop Nordics hebben een commerciële overeenkomst gesloten rond de inkoop van huismerkproducten: de Scandinavische inkoopgroepering zal zowel food- als non-foodproducten, waaronder textiel, afnemen van het Franse Carrefour. Behalve tot de Franse private labels, krijgen de Scandinaven ook toegang tot Spaanse en Italiaanse food-huismerken.
Het assortiment bereikt zo in één klap vier nieuwe markten: Coop is actief in Finland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. “We zijn ervan overtuigd dat Coop Nordics een zeer goede ambassadeur zal zijn voor Carrefour in de Noord-Europese landen voor onze eigen merken in food en non-food”, aldus Patrick Lasfargues, Executive Director van Carrefour Partenariat International, in een persverklaring.
De nieuwe partner is alvast geen klein bier: de coöperatie vertegenwoordigt een omzet van meer dan 27 miljard euro en is een van de leidende retailers in de Scandinavische landen. Gezamenlijk hebben de verschillende onderdelen een marktaandeel van 33% en meer dan 4500 winkels.