De Nederlandse warenhuisketen De Bijenkorf heeft zijn Oostenrijkse webshop gelanceerd. Die was al meer dan een jaar geleden aangekondigd, maar geraakte niet – zoals aanvankelijk gecommuniceerd – online in de tweede jaarhelft van 2020.
Verdere internationalisering
De nieuwe webwinkel past in de ingezette strategie van internationalisering van De Bijenkorf. “Deze uitbreiding naar Oostenrijk is een logische stap na de succesvolle online uitrol in België, Duitsland en Frankrijk”, zegt CEO Giovanni Colauto.
Net als de reeds bestaande webshops biedt de Oostenrijkse online shop een exclusief assortiment op het gebied van mode, cosmetica, accessoires, reizen en wonen van meer dan 1.000 merken. Onder meer Alexander McQueen, Cartier, Charlotte Tilbury, Le Creuset, Gucci, Hugo Boss en Stone Island zijn vertegenwoordigd.
De expansie naar Oostenrijk werd door Colauto al in februari vorig jaar aangekondigd. In onbezorgde pre-coronatijden, dus. Toen klonk het nog dat de lancering dan zou volgen in de tweede jaarhelft van 2020. Die timing heeft het bedrijf echter niet kunnen waarmaken.