Actie wegens heropening Rijksmuseum
Van 10 april tot 19 mei stond de vestiging in Amsterdam helemaal in het teken van de heropening van het Rijksmuseum in Amsterdam. Daarom mocht de organisatie We Like Art een verkooptentoonstelling inrichten in de afdeling woonaccessoires. Kopers konden gewoon pinnen bij de kassa, waarna het kunstwerk naar keuze binnen enkele weken thuisbezorgd werd. De verkoop gebeurde ook via de webwinkel van Bijenkorf.
“Je kunt erover twisten of 26 kopers veel is voor in totaal 64 kunstwerken tot 1500 euro. Maar het belangrijkse is dat dit kopers waren die niet eerder kunst kochten. En misschien ook nooit gedacht hadden dat ze dat zouden kunnen doen. Wat ons betreft is het voor herhaling vatbaar. Ik zou het wel tof vinden als de Bijenkorf er een vaste plek voor inruimt. Er komen honderdduizend mensen per week in de winkel. Laagdrempeliger kan het niet worden”, zegt Michiel Hogenboom van We Like Art in Het Financieele Dagblad.
Hoogeboom denkt dat het aantal kopers de komende maand nog wel zal toenemen. “Het kopen van kunst wordt vergeleken met de aanschaf van tegels in de badkamer. Mensen doen daar soms langer over”, weet hij nog.