Pierre Marcolini werd afgelopen jaar zwaar getroffen door de coronacrisis. Maar met de steun van zijn bank en aandeelhouder stuurt de luxechocolatier zijn strategie bij.
Verlies
Vorig boekjaar, dat liep tot eind juni 2020, bedroeg het nettoverlies van Pierre Marcolini Group ruim 3 miljoen euro, schrijft De Tijd. De uitbraak van de coronacrisis, gevolgd door de eerste lockdown, woog zwaar op de resultaten van de chocolademaker, die in grote mate afhankelijk is van toeristen.
In Europa wil het bedrijf zich voortaan nog op drie landen richten: België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De verlieslatende Spaanse activiteiten werden intussen al stopgezet. Met de financiële steun van zijn bank en hoofdaandeelhouder Neo Capital, gaat Pierre Marcolini ook nieuwe winkels openen in Nice en Parijs.
Buiten Europa komen er nieuwe verkooppunten in Dubai en twee in China. Daarnaast neemt het bedrijf de Japanse activiteiten opnieuw in eigen handen: de overeenkomst met zijn lokale partner werd stopgezet. Wereldwijd telt de groep momenteel al een veertigtal vestigingen.