Picnic breidt zijn actieterrein verder uit richting Belgische grens. Binnenkort bedient de websupermarkt ook de steden Roosendaal en Bergen op Zoom, en zo komt ook Antwerpen binnen bereik.
“Typische Picnic-gebieden”
Volgens Emerce gaat het in totaal om 90.000 huishoudens in Roosendaal, Bergen op Zoom en omliggende gemeenten als Steenbergen en Rucphen. Zij kunnen zich reeds registreren met de Picnic-app en komen op een wachtlijst terecht. De websuper zal ze geleidelijk aan opnemen in de klantenkring.
“Grofweg een derde van de huishoudens in Roosendaal en Bergen op Zoom heeft kinderen. Dat maakt het typische Picnic-gebieden”, verduidelijkt directeur Michiel Muller de uitrol. Picnic heeft in heel Nederland ongeveer 650.000 klanten. Recent onderzoek heeft aangetoond dat het bedrijf inmiddels is opgeklommen naar de tweede plaats op de online boodschappenmarkt ten nadele van Jumbo. Albert Heijn blijft vooralsnog afgetekend marktleider.
Met deze uitbreiding zet Picnic weer een flinke stap in de richting van het Belgische Antwerpen, weet ook retailkenner Stefan Van Rompaey. “Picnic hanteert een inktvlekstrategie, waarbij ze uitbreiden naar buurgemeenten die ze zo op eigen kracht kunnen bedienen. Zo behoort een eerste Belgische test in bijvoorbeeld Essen nu dus ook ineens tot de mogelijkheden.”