E-commercegigant Amazon houdt z’n koopjesevenement Prime Day dit jaar op 21 en 22 juni. Het onlineplatform wil klanten aanmoedigen om hun aankopen te doen bij kleine bedrijven.
Twee miljoen deals
Dat het shoppingevenement dit jaar wat vroeger dan gewoonlijk plaatsvindt, was al bekend en heeft alles te maken met de drukke sportzomer die er zit aan te komen. Nu maakt Amazon ook de exacte data bekend: Prime Day start op 21 juni om 00.00 uur en duurt tot en met 22 juni 23.59 uur. Wereldwijd kunnen Prime-leden profiteren van meer dan twee miljoen deals in alle categorieën. Vorig jaar haalde Prime Day een omzet van 3,5 miljard euro. Dit jaar moedigt Amazon z’n klanten aan om te kopen bij de vele kleine bedrijven die op het platform actief zijn. Het bedrijf trekt daarvoor wereldwijd een promotiebudget van 100 miljoen dollar (82 miljoen euro) uit.
In de praktijk duurt Amazon Prime Day overigens wel wat langer dan twee dagen. Ook in de aanloop naar de tweedaagse, van 7 tot en met 20 juni, kunnen klanten in de webshop al heel wat deals vinden van deelnemende bedrijven. De aanbiedingen gelden exclusief voor Prime-leden. Wereldwijd heeft Prime al meer dan 200 miljoen betalende abonnees.