Ook logo al geregistreerd
Volgens Mustreads heeft de moedermaatschappij van De Slegte en Selexyz, DSS Holding, de nieuwe merknaam al op 15 april 2013 in het Benelux Merkenregister geregistreerd. Ook het logo zou al vastgelegd zijn.
Verder onderzoek van de boekensite bracht ook aan het licht dat er intussen al een domeinnaam en zelfs een Twitteraccount (@PolareNL) zijn aangemaakt. En omdat uit de geregistreerde beschrijving van het merk blijkt dat de nieuwkomer zich ook op digitaal lezen gaat richten, speculeert Mustreads zelfs op de komst van een heuse e-reader.
“Graag spannend houden”
Hoewel de boekennieuwssite behoorlijk zeker lijkt van zijn stuk, wil de woordvoerder van DSS-dochter ProCures het nieuws niet bevestigen: “Het enige wat ik wil zeggen is dat we vrijdag de 21e de naam bekend gaan maken. Ik heb begrepen dat er meerder namen, en meerder logo’s, de ronde doen. Ik ga daar nu verder niets over zeggen. Dat wil ik heel graag spannend houden”, aldus Bart Maussen.
In maart 2012 kocht ProCures Selexyz voor 3,5 miljoen euro, kort nadat het ook al De Slegte had opgekocht. In november opende de eerste fusiewinkel, met als logo een vraagteken. Klanten werden daarbij aangespoord om mee te denken over een nieuwe naam en dito concept. Op het “officiële” resultaat van die zoektocht is het dus nog even wachten…