Het Londense winkelcentrum Westfield opent een ‘TikTok For You’-huis, een pop-up waar fans kunnen interageren met de bekende influencers van het videoplatform en bovendien hun eigen filmpjes kunnen maken.
Influencers geven tips
Het winkelcentrum werkte samen met teams van TikTok om het belevingsconcept te creëren. De pop-up heeft een oppervlakte van ongeveer 370 vierkante meter en zal tot 8 augustus geopend zijn.
Influencers zoals de Britse tiener Kyle Thomas, komiek Ehiz Ufuah, chef-kok Poppy O’Toole en freestyle voetballers Jeremy Lynch en Ben Black, zullen voor 5 Britse pond (bijna 6 euro) sessies aanbieden waarin ze uitleggen hoe je content maakt voor TikTok. Daarnaast zijn er ook speciale sessies voor ouders om te leren hoe ze hun tieners veilig kunnen houden op het platform.
TikTok-sterren in spe kunnen ook gratis de locatie boeken om hun eigen video te maken. De pop-up beschikt over vier themakamers, waaronder een keuken waar bijvoorbeeld kookwedstrijden kunnen worden getoond. Verder is er een woonkamer, een kleedkamer en een tuin, schrijft The Guardian.
“Cultureel fenomeen”
TikTok, Instagram en andere sociale media zijn de voorbije jaren steeds invloedrijker geworden bij consumenten en bepalen mede waar en wat ze kopen. Een fysieke ruimte stelt hen in staat de platforms open te stellen voor nieuwe potentiële gebruikers.
Voor shoppingcentra kan het dan weer een hulpmiddel zijn om opnieuw meer bezoekers aan te trekken, na de terugval door corona. “TikTok is een cultureel fenomeen geworden. Veel van onze bezoekers halen er hun inspiratie vandaan, of het nu gaat om modetrends, de nieuwste influencer op het gebied van woningstyling of de laatste rage op foodgebied”, zegt Harita Shah van Unibail-Rodamco-Westfield.